Van horen zeggen

Dieseint heeft momenteel last van een writers block. Wat hij dan doet is raaskallen. Dat doet hij anders ook wel, maar dan nu toch wel van een ander niveau.

Hoe vaak hoor je niet iemand ‘van’ zeggen? Bijvoorbeeld per dag, tel dat maar eens op. Het begint al ’s ochtends in de keuken: ‘Mag ik van jou de schoppen tien?’ of  ‘Heb je het al gehoord van Jay Reatard?’

Ik twijfel nog of ik de samenstellingen met van er in moet meerekenen. Zoals ‘Vanaf vandaag geen olifanten (die zitten in het winterhok)’, of .. wacht even, misschien moet je dan ook de ‘van’-fonetische klanken meetellen, als in het net genoemde olifanten.

‘When the shit hits the fan‘ is ook weer een mogelijkheid. Nou, het telt wel snel op zo. Ik moet hier weer vanaf zien te komen, want anders doe ik vannacht geen oog dicht.

In ieder geval heb je nu wel een idee hoe dieseints writers block er uit ziet. En nogmaals, veel verschil met betere schrijverstijden zal er voor veel mensen niet te vinden zijn!

Oh ja, misschien leuk voor de kijkers: commentaren met grote hoeveelheden verstopte ‘van’ woorden zijn welkom!

Published in: on januari 16, 2010 at 11:48 pm  Comments (1)  
Tags: , , , , , , ,

Papieren hoofdin – biertjes drinken

Een bekend fenomeen. Toegelicht en een plaats gegeven door papieren hoofdin.

Met nog een staartje muziek, waarin veel alfa-golven.

Published in: on januari 16, 2010 at 12:44 am  Geef een reactie  
Tags: , , , , , , , , ,