Het Konijn

Naast een zwarte kat heeft dieseint ook een konijn. Tsja, wat valt daar nu over te zeggen. Ik ken wel een mop over een konijn:

Een konijn loopt over een landweg, hij verveelt zich een beetje en heeft behoefte aan wat aanspraak. In het weiland ziet hij een koe staan, dus hij naar die koe toe. Bij de koe aangekomen zegt de koe: ‘Boeh!’
Het konijn vraagt de koe: ‘Waarom zeg jij boeh?’.
De koe antwoord: ‘Boeh boeh boeh, boeh boeh.’
‘Nou,’ denkt het konijn, ‘hier heb ik niet zoveel aan.’
In het belendende perceel ziet hij een schaap staan. Dus het konijn naar het schaap toe. Bij het schaap gekomen zegt het schaap: ‘Meeeh!’
Het konijn vraagt het schaap: ‘Waarom zeg jij meeeh?’.
Het schaap antwoord: ‘Meeeh meeeh meeeh, meeeh meeeh.’
Het konijn schudt moedeloos zijn hoofd. In de verte ziet hij een boerderij en op het erf een geit aan een paalgebonden touw. Hij er naar toe.
Bij de geit aangekomen zegt de geit: ‘Beeeh!’
Het konijn vraagt de geit: ‘Waarom zeg jij beeeh?’.
De geit antwoord: ‘Beeeh beeeh beeeh, beeeh beeeh…’
Het konijn sleept zich dan maar de stal in, daar ligt een zeug met allemaal jonge biggetjes aan haar tepels.
Bij de zeug aangekomen vraagt de zeug: ‘Wat kom je doen?’
Het konijn vraagt de zeug: ‘Waarom zeg jij Wat kom je doen?’
De zeug antwoord: ‘Wat kom je doen wat kom je doen wat kom je doen, wat kom je doen wat kom je doen.’

Konijnen, wat valt daar nu tegen te zeggen (bis).

Published in: on januari 10, 2010 at 3:13 pm  Comments (3)  
Tags: , , , , , , ,

Kinderen

Mensen vragen mij wel eens: ‘Zeg, dieseint, heb jij ook kinderen?’

En dan zeg ik: ‘Nee,’ of ‘Ja,’ afhankelijk van de waarheid. Want ik ben Kamagurka toch niet?

En met kinderen is het vaak zo dat ze ouder worden, en tegen die tijd kan ik moeilijk met Ja beantwoorden, tenzij de mensen mij vragen of ik volwassenen heb. Maar dat zullen ze niet zo snel doen.

Published in: on januari 10, 2010 at 2:32 pm  Geef een reactie  
Tags: , , , , ,

Het oneindige verhaal – Einde

God oh god oh god oh god… Dieseint is weer lekker bezig. Het plan was dus om elke dag een deeltje toe te voegen aan dit oneindige verhaal. En wat belangrijk is met plannen is een goede voorbereiding. Nu wil het geval dat dieseint die voorbereiding maar halfslachtig heeft gedaan. Want net op het punt van het toevoegen van het eerste deel gekomen realiseerde hij zich, en zag hij voor zich, dat een van de peilers van zijn staan in het leven, de hang naar originaliteit, onder dit hele plan is verbrokkeld. Kapotgeslagen, door het simpele feit dat dieseint ineens een grote witte draak voor zich zag, met daarop een jongetje, op weg naar redding en avontuur. Dit avontuur is bekend onder de naam: Never-ending story. Vandaar dat het hier al weer stopt… Boehoe!

Zo, nu even de wc afmaken.

Published in: on januari 10, 2010 at 2:06 pm  Comments (1)  
Tags: , , , , ,

Poetsen en plannen

Dieseint is aan het poetsen! De badkamer wc en de beneden wc waren de vieze aanleiding. Ik ben nog niet klaar hoor, maar het vordert gestaag en misschien kan ik hiermee leren iets af te maken. Een plan is een ding, een begin is een goede tweede, maar het derde punt, he? Het afmaken van iets waaraan je bent begonnen. Een plan tot het einde volbrengen. Dat is voor dieseint een punt van aandacht, blijkt nu wel uit dit verhaaltje. Vanochtend zou ik ergens heen gaan wat ik al heel lang gepland had om te doen, namelijk naar de kerk van de priesters, het biechten en de maffia. Maar ja, de sneeuw en het gebrek aan een wekker gezet, of eigenlijk alleen het laatste voorkwamen de uitvoer. Niettemin worden de wc’s erg schoon!

Bedenk me ook net dat het leven in een maatschappij als de onze voor een avondmens niet altijd gemakkelijk is.

Published in: on januari 10, 2010 at 1:39 pm  Comments (1)  
Tags: , , , , , ,